miércoles, 17 de febrero de 2010
Quina importància tenen les NNTT per als mestres d'Educació Especial? Diferents opinions de diferents companyes i companys.
Montse:
Tot allò que pugui contribuir a millorar la nostra tasca educativa s’ha de conèixer i emprar, per això, crec que com a mestres d’Educació Especial hem d’estar informats sobre les noves tecnologies que puguem utilitzar en la nostra tasca docent.
Donat que les noves tecnologies poden contribuir a augmentar l' autonomia i seguretat i a potenciar les relacions interpersonals, així com ajudar a realitzar algunes tasques, crec que hem d’oferir la possibilitat als nostres alumnes que presentin NEE utilitzar aquestes noves tecnologies.
Tot i que en totes les escoles, i encara menys en les públiques, no és possible comptar amb tot el material o eines que podrien utilitzar els alumnes amb NEE, sí crec que és tasca del docent donar-les a conèixer a l’entorn de l’alumne. Un bon exemple seria el “KAI”, destinat a persones amb DV o l’emulador de teclat i ratolí en el cas de DM.
Així, penso que és fonamental que els docents ens formem per conèixer i donar a conèixer als nostres alumnes i a les seves famílies els avantatges (i les barreres) que proporcionen les noves tecnologies de la comunicació.
Enric:
Com a mestre d’educació Especial considero una doble importància per les noves tecnologies de la comunicació: En primer lloc, com a professionals, ens permeten una accés ràpid i global a infinitat de recursos que ens poden ajudar no tan sols a poder plantejar activitats i respostes educatives de més qualitat als nostres alumnes sinó inclús a entrar en una comunitat de coneixement que ens ajudi a identificar i valorar necessitats educatives especials per poder actuar en conseqüència.
Altra banda, també rau en nosaltres, com a mestres de nens i nenes amb més dificultats que la resta, la responsabilitat d’alfabetitzar a aquest grup d’alumnes en aquestes noves tecnologies de la comunicació. No n’hi ha prou amb què treballem la lectoescriptura sinó que hem de procurar una mínima competència tecnològica per al nostre alumnat (nee) per evitar una situació que, sinó avui en dia, d’aquí a ben poc, serà anacrònica: només saber escriure i llegir amb els suports “de sempre”. Així doncs, com a mestres d’educació especial, hauríem de preparar als alumnes per aquestes noves maneres d’accedir al coneixement i dotar-los de les destreses de lectura i escriptura necessàries perquè es puguin desenvolupar amb èxit en aquesta nova societat de la informació.
Jordi petit:
Les noves tecnologies són una de les eines de treball i d’oci del segle XXI més important i que tenen una influencia més gran dins de la nostre societat, per tant, el seu ús dins les aules es fa imprescindible. Tot i que a vegades els canvis fan menys gracia a les zones més conservadores, que fins i tot pensen que la millor forma d’aprendre és amb les pissarretes de fa 40 anys, la incorporació de les NNTT obra una finestra gairebé interminable als nostres alumnes.
A l’escola crec que les NNTT donen un suport vital a la tasca educativa, modifiquen la forma d’aprendre positivament, si se’n fa un bon ús, i ofereixen una visió més innovadora i creativa d’accedir als continguts, per realitzar les activitats i fins i tot per avaluar.
Dins la meva especialitat és potser un element que arriba mes enllà ja que ofereix als alumnes amb NEE possibilitats, dins del seu procés d’ensenyament – aprenentatge, que garanteixen l’oportunitat d’inclusió dins del context escolar ja que donen material adaptat que elimina les seves discapacitats. Atès aquestes possibilitats els mestres han de conèixer i utilitzar-les per poder donar-hi el màxim rendiment i oferir unes aplicacions específiques d’aquestes TIC a les diverses necessitats.
Jordi gran:
És potser l’últim recull d’articles de la revista Minusval el que em dóna més informació sobre les possibilitats del món de les TIC en col.lectius amb dificultats d’aprenentatge.
L’aparició dels formats HIPERTEXTUALS I HIPERMEDIA obren el camí a noves formes en l’ organització textual basades en una lògica no lineal, típica dels textos escrits, permeten la utilització de nous esquemes d’argumentació i construcció del sentit, i per tant possibiliten l’accés d’ aquest col.lectiu a noves formes de comunicació i noves pràctiques, que fan que es desenvolupin nous coneixements, habilitats i competències. Els textos electrònics introdueixen major grau de llibertat en els processos de construcció del significat.
L’aparició d’aquets nous sistemes, més els avenços en les adaptacions i ajuts tècnics per poder acccedir a l’ordinador, són el punt de partida per superar les seves dificultats de comunicació, per augmentar la seva independència i autonomia, per aconseguir la seva integració laboral i per utilitzar-les com a suport en el control del seu entorn.
Tot i això cal tenir cura amb les grans dificultats per poder accedir-hi que són, les econòmiques (no cal fer comentaris ), i les culturals atès les greus dificultats i carències en el domini de la lectura en amplis sectors de la societat.
Etiquetas:
Noves Tecnologies EE
No hay comentarios:
Publicar un comentario