BENVINGUTS!

Benvingudes i benvinguts al blog del Capità Carpeta Vermella. Aquest blog és el resultat de les experiències i de l'investigació viscudes per un grup d'estudiants de Magisteri d'Educació Especial de la URV de Tarragona (única i legítima capital del Camp de Tarragona). En aquest espai trobareu articles, notícies, crítiques, denúncies i recursos adreçats als professionals en particular i al món en general.

Aquest blog volem que sigui una porta oberta a qualsevol tipus d'aportació i que serveixi com a eina de difusió de tot el que envolta a l'educació especial i a la discapacitat.


sábado, 15 de mayo de 2010

Creació pròpia


Material elaborat
Recurs interactiu (PowerPoint) per treballar la discriminació auditiva i una primera aproximació a la dactilologia.

Justificació
El nostre treball és un power point interactiu on es treballen els animals, els instruments i alguns sons de la casa. Està destinat a infants de primària o per a persones adultes que han perdut l’audició i volen treballar les seves restes auditives.
Al power point, a més de treballar i potenciar les restes auditives a partir dels sons dels diferents elements que trobem, també hi ha una petita aproximació a la dactilologia per tal de facilitar la tasca de lletrejar una paraula quan aquesta no té símbol amb la llengua de signes.
Primer hi trobarem els sons i com es fa aquest amb els símbols dactilologics per tal de fer una primera discriminació i conèixer els diferents sons i en acabar aquesta petita explicació i primera introducció dels sons, hi ha una sèrie d’activitats on es treballarà, segons l’activitat, la discriminació auditiva, la dactilologia o ambdós casos.

Objectius
•Potenciar les restes auditives que pot tenir la persona amb deficiència auditiva.
•Discriminar auditivament els sons d’alguns animals, instruments i alguns sons
característics d’utensilis que podem trobar a casa.
•Prendre consciència de la dactilologia com a medi per tal de lletrejar les
paraules les quals en la llengua de signes no tenen símbol o són difícils
d’entendre.

Continguts

Els animals: lleó, xai, gos, vaca, gall, porc i cavall.


Els instruments: violí, guitarra, flauta, trompeta, tambor i xilofon.

La casa: dutxa, porta, persiana, batedora, aspirador i telèfon.

Metodologia
Abans de començar les explicacions i les posteriors activitats, la persona amb deficiència auditiva haurà de triar l’opció que vulgui treballar. Pot escollir entre els animals, els instruments o la casa.
Un cop feta la tria, primer haurà de mirar la imatge corresponent, després escoltar el so característic de la imatge. També ha d’escoltar el so del nom de la imatge. Després sortirà amb l’alfabet dactilològic com es lletreja la paraula. S’haurà de prestar atenció ja que després en les activitats surt.
Un cop s’ha finalitzat amb les explicacions es passa a la part de les activitats, depenent de la tria que es faci, les activitats són diferents. Quan ja s’hagin fet totes les del bloc que s’hagi triat, es tindrà l’opció de tornar a la diapositiva del principi on es podrà triar un altre bloc per treballar o si es vol, tornar a fer el mateix.

Avaluació
Es valorarà principalment que hagi discriminat correctament els sons que es treballen. També es valorarà que faci un ús correcte dels símbols dactilologics encara que no es tindrà molt en compte perquè aquest no és l’objectiu principal de l’activitat.

Altres aspectes a tenir en compte
La nostra activitat està pensada per a que la facin sense el suport d’una altra persona, però en el cas de tractar-se d’alumnes de Cicle Inicial seria aconsellable que hi hagués una persona que l’ajudés, ja que potser pot presentar dificultats alhora de tractar la dactilologia.

També és necessari disposar d’un ordinador amb altaveus.

Instruccions per executar-lo
Degut a problemes tècnics per penjar el powerpoint amb tots els hipervincles encara no està disponible. Esperem que en breu ja us puguem facilitar l'enllaç de descàrrega...


1 comentario:

Janaina Minelli de Oliveira dijo...

Estoy deseando verlo, chicos! esta semana lo colgaremos, ¿verdad?

Publicar un comentario